EFEK PEMBERIAN ZAT BESI TAMBAHAN PADA ANAK

Authors

  • Wahyu Indah Dewi Aurora Universitas Jambi

DOI:

https://doi.org/10.22437/jmj.v9i1.13122

Abstract

 

ABSTRACT

Iron deficiency can cause a variety of diseases, especially during the growth and development of children. Iron deficiency can cause anemia, disruption of the process of nerve formation, motor disorders, impaired growth, and many more effects caused. For that the world agreed to give additional iron to children under the age of 5 years. But, is there an effect that is also caused on children who do not experience iron deficiency? This article is a review of some literature that discusses the provision of iron supplementation in children. This paper focuses on explaining the effects of iron supplementation, such as benefits, including risks if given in large quantities.

Keywords: Effect of Fortification Iron, benefit and risk of iron

 

ABSTRAK

Kekurangan zat besi dapat menimbulakan beragam penyakit, terutama pada masa pertumbuhan dan perkembangan anak-anak. Kekurangan zat besi dapat menimbulkan anemia, gangguan proses pembentukan saraf, gangguan motorik, gangguan pertumbuhan, dan masih banyak lagi efek yang ditimbulkan. Untuk itu dunia bersepakat untuk memeberikan zat besi tambahan pada anak-anak usia dibawah 5 tahun. Tapi, apakah ada efek yang ditimbulkan juga pada anak-anak yang tidak mengalami kekurangan zat besi? Tulisan ini adalah review dari beberapa literature yang membahas mengenai pemberian suplementasi besi pada anak. Tulisan ini focus menjelaskan mengenai efek yang ditimbulkan pada pemberian zat besi, seperti manfaat, termasuk risiko-risiko jika diberikan dalam jumlah yang banyak.

Kata Kunci: Efek Dari Zat Besi Tambahan, Keuntungan dan Risiko Pemberian Besi

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2021-05-01

How to Cite

Aurora, W. I. D. (2021). EFEK PEMBERIAN ZAT BESI TAMBAHAN PADA ANAK. Jambi Medical Journal : Jurnal Kedokteran Dan Kesehatan, 9(2), 199-203. https://doi.org/10.22437/jmj.v9i1.13122

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2