This is an outdated version published on 2018-05-11. Read the most recent version.

Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematik Siswa SMP dengan Materi Segitiga dan Segiempat

Problem Solving Skills

DOI:

https://doi.org/10.22437/edumatica.v8i01.4728

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk melihat sejauh mana kemampuan pemecahan masalah matematik siswa SMP yang meliputi memahami masalah, merencanakan strategi, menyelesaikan masalah dan memeriksa kembali.Subjek penelitian ini adalah siswa kelas VIII-I SMP 1 Pasundan Cimahi.Teknik pengumpulan data menggunakan teknik tes.Sedangkan teknis yang digunakan untuk menganalisis data menggunakan rata-rata dan persentase.Hasil penelitian menunjukan bahwa kemampuan pemecahan masalah matematik siswa masih rendah, dilihat dari persentase menyatakan bahwa siswa belum bisa memahami masalah dan memeriksa kembali permasalahan yang diberikan oleh guru.Secara keseluruhan kemampuan pemecahan masalah siswa khususnya pada mata pelajaran matematik berada pada kualifikasi rendah.

Kata Kunci:Kemampuan Pemecahan Masalah  Matematik

 

 

The objectives of this research is to mathematical problem solving skills of students in junior high school, including understanding problems, planning strategies, solving problems and re-examining. The subject of this research is the students of class VIII-I SMP 1 Pasundan Cimahi. Technique of collecting data using test technique. While the technical used to analyze the data using the average and percentage. The results showed that students' mathematical problem solving ability is still low, seen from the percentage stated that the students can not understand the problem and re-examine the problems given by the teacher. Overall problem solving ability of students, especially on mathematics subjects are in low qualifications

Keyword: Mathematics Problem Solving Skill

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2018-05-11

Versions

How to Cite

Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematik Siswa SMP dengan Materi Segitiga dan Segiempat: Problem Solving Skills. (2018). Edumatica : Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 49-57. https://doi.org/10.22437/edumatica.v8i01.4728