Analisis strategi pemasaran pembiayaan murabahah pada produk KPR hijrah dalam meningkatkan jumlah nasabah
Keywords:
marketing strategy, murabahah financing, customersAbstract
Hijrah products in increasing the number of customers. The method used in this study is a descriptive qualitative method. Data collection techniques used by observation, interviews and documents related to the study, then the data is classified according to the topic of the problem discussed. This study reveals events or phenomena that occurred when the research took place at Bank Muamalat KCP Stabat. The results of this study indicate that the marketing strategy for KPR Hijrah products at Bank Muamalat KCP Stabat is in accordance with the aspects that have been determined by Bank Muamalat KCP Stabat such as segmentation, targeting and positioning. Where in this marketing strategy,the KPR product, price, promotion, place, person, physical evidence to influence consumer decisions to buy and use the products and services offered. As for the murabahah financing agreement for KPR Hijrah home ownership at Bank Muamalat KCP Stabat, it really helps the community in choosing KPR Hijrah products at Bank Muamalat KCP Stabat.
Downloads
References
Aeda, N., Variana, Y. U., Singandaru, A. B., Ningsih, S., & Mataram, U. (2022). Akad murabahah dan akad musyarakah mutanaqisah pada pembiayaan kepemilikan rumah di bsi kantor cabang mataram pejanggik 1. 9(2), 187–208.
Aisha, N. (2024). Pengaruh bauran pemasaran terhadap minat beli konsumen pada makanan ringan usaha mikro kecil dan menengah (UMKM). Jurnal Riset Manajemen, 2(1).
Anggraini, T. (2015). Lembaga keuangan syariah dan dinamika sosial. FEBI Press.
Arie, M., & Kurniawan, M. (2024). Analisis pengaruh kualitas pelayanan, harga dan promosi terhadap kepuasan pelanggan PT Mitra Bangunan Palembang. JEMSI (Jurnal Ekonomi, Manajemen, Dan Akuntansi), 10(2).
Dahlan, A. (2012). Bank Syariah. Teras.
Lanniza, I., & Anggraini, T. (2021). Analisis strategi pemasaran kredit pembiayaan mitraguna dalam menarik minat nasabah di Bank Syariah Indonesia Ex Bank Syariah Mandiri KCP Stabat. Journal Economy and Currency Study (JECS), 3(2).
Marduwira, E. (2010). Akad istishna dalam pembiayaan rumah pada bank syariah mandiri (studi kasus pada Bank Syariah Mandiri KCP Cinere). Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah.
Martini, D. (2021). Analisis Strategi Pemasaran pembiayaan murabahah pada BRI Syariah KCP Ngawi Skripsi. 3–85. http://etheses.iainponorogo.ac.id/id/eprint/ 13270%0Ahttp://etheses.iainponorogo.ac.id/13270/1/Dwi Martini_Skripsi.pdf
Nasution, M. L. I. (2018). Manajemen Pembiayaan Bank Syariah. Febi Press.
Panjaitan, F., & Soemitra, A. (2021). Analisis pembiayaan dengan prinsip murabahah pada Pt . Bank Sumut syariah cabang medan. 1(2), 162–166.
Putri, A. R., & Muslimah, D. A. (2024). Program akad kredit perumahan rakyat ( KPR ) Bank Konvensional Bersubsidi Pada PT . Unggul Perkasa Propertindo. 3(1).
Rahmah, S., Sahabuddin, R., Musa, M. I., Ruma, Z., & Natsir, U. D. (2023). Pengaruh esensi promosi terhadap keputusan pembelian mobil merek Mitsubishi Xpander Pada Pt. Bosowa Di Kota Makassar. Jurnal Manajemen Dewantara, 7(2).
Riyaldi, R., Aravik, H., & Choirunnisak, C. (2022). Analisis strategi pemasaran pembiayaan murabahah pada Bank Syariah Indonesia (Studi Kasus Bank Syariah Mandiri KC Simpang Patal Palembang). Jurnal Ilmiah Mahasiswa Perbankan Syariah (JIMPA), 2(2), 377–394. https://doi.org/10.36908/jimpa.v2i2.82
Sugianto. (2015). Lembaga keuangan syariah dan dinamika sosial. FEBI Press.
Sugiyono. (2019). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif, R&D. Alfabeta.
Tjiptono, F. (2012). Pemasaran strategik. Andi.
Umiyati, & Leni. (2017). Faktor-faktor yang mempengaruhi pembiayaan pada bank umum syariah devisa di Indonesia. Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 5(1).
Wiroso. (2005). Jual beli murabahah. UII Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Reni Ilma Sari, Tuti Anggraini, Mawaddah Irham
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.