Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Di Showroom Nur Jaya Mobilindo Jambi

Authors

  • Deky Karya Nurdi Universitas Jambi

DOI:

https://doi.org/10.22437/jdm.v8i4.24974

Abstract

This study aims to determine the promotion strategy and analyze the right promotion strategy in increasing sales volume at the Nur Jaya Mobilindo Jambi showroom. Informants in this study amounted to 7 people. Data collection was carried out by interviews using interview guidelines and direct observation of the research object. This research is a descriptive research with qualitative methods. This study uses a SWOT analysis technique. The results of the study show that strategies that can be implemented by the Promotional Strategy in Increasing Sales Volume at the Nur Jaya Mobilindo Showroom include conducting continuous advertising, providing low DP, providing excellent service, participating in exhibition events, conducting periodic control of billboards, expanding advertising reach, shortening administrative processes, responding to complaining consumers quickly and increasing advertising attractiveness, shortening administrative time and always improving the company's image

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alma, Buchari. 2002. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Ari, Kurniawan. 2005. “Analisis Strategi Promosi Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Pada Toko Eva Elektronik Sragenâ€. Skripsi. Fakultas Ekonomi, Manajemen Pemasaran, Universitas Sebelas Maret Surakarta.

Arikunto. 2006. Prosedur Penelitian suatu Pendekatan Praktek . Jakarta : Pt Rinerka Cipta.

Astuti, Y. (2005). Analisis Bauran Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Toko KPRI “IKHLAS†KANDEPAG Kota Surakarta.

Bancin, A. (2017). Analisis Bauran Promosi dalam Meningkatkan Volume Penjualan Genset pada PT. Sejahtera Lestari Abadi Medan. JURNAL ILMIAH, 13.

Daniel. MC, Lamb, Hair, 2001, Pemasaran buku 2. Jakarta; Salemba empat.

David Fred R. 2009. Manajemen Strategis . Jakarta : Salemba Empat.

Freddy Rangkuti. 2014. Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama

Gitusudarmo, Indriyo. 2015. Manajemen Pemasaran Edisi 2 Jilid 3. Yogyakarta: BPFE.

Hermina, Mimin. 2011. “Strategi Promosi Dalam Pemasaran (Studi Kasus Pada D’lux Musro Club Samarinda)â€. Skripsi. Fakultas Ekonomi, Manajemen, Universitas Sanata Dharma Yogyakarta.

Indrianto, N., & Supomo, B. (2009). Metode Penelitian Bisnis. Edisi Pertama BPFE, Yogyakarta.

Kotler, Keller. 2008. Manajemen Pemasaran Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip. 2006. Manajemen Pemasaran Edisi 1. Jakarta: PT. Indeks Gramedia.

Moekijat. 2000. Kamus Manajemen. Bandung: CV. Mandar.

Moleong, LJ. 2010. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Nasution, A. H. (2006). Manajemen industri. Yogyakarta: Penerbit Andi.

Rangkuti, Freddy. 2015. Analisis SWOT: Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta: Kompas Gramedia Building.

Ririn Tiyani, D. (2012). Analisis Bauran Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Mobil Daihatsu Pada PT. Jujur Jaya Sakti Makassar (Doctoral dissertation).

Saladin, D. (2006). Manajemen pemasaran. Edisi Keempat, Bandung: Linda Karya.

Stanton, William J. 2000. Prinsip-prinsip pemasaran Edisi 3 Jilid 1 (Terjemahan). Jakarta: Erlangga.

Sugiyono, 2016. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung : Alfabeta.

Swastha, Irawan. 2008. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty Yogyakarta.

Tjiptono, Fandy, Chandra, Gregorius (2012). Pemasaran Strategik. Edisi II. Yogyakarta. ANDI

Wahyuni, W. (2019). Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Pt. Hadji Kalla Cabang Gowa (Doctoral dissertation, Universitas Negeri Makassar).

Downloads

Published

2020-12-30

How to Cite

Nurdi, D. K. . (2020). Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Di Showroom Nur Jaya Mobilindo Jambi. Jurnal Dinamika Manajemen, 8(4), 153-165. https://doi.org/10.22437/jdm.v8i4.24974