PENGARUH INOVASI PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KAOS MEREK JAKOZ

Authors

  • Faisal Fansuri Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Jambi

DOI:

https://doi.org/10.22437/jdm.v6i4.16830

Keywords:

product innovation, purchasing decisions

Abstract

This study aims to determine the effect of a variable products innovation consisting of sub-variables relative advantage, compatibility, complexity, divisibility, and communicability on purchasing decisions on a T-shirt & Souvenir Jakoz outlets in the city of Jambi. This research is a survey using a questionnaire instrument. The samples used were 100 consumer brands Jakoz shirts. The analytical tool used is multiple linear regression analysis. This study indicates that product innovation (relative advantage, compatibility, complexity, divisibility, and communicability) simultaneously influences consumer purchasing decisions in partial compatibility, complexity, divisibility, and communicability influence purchase decisions. In contrast, the relative superiority does not affect the purchase decisions on Jakoz shirt brand products in Jambi.

Downloads

References

Putra, T. H., & Dahmiri, D. (2018). Pengaruh Iklan Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Produk Smartphone Xiaomi (Studi Kasus Pada masyarakat Kota Jambi terhadap produk smartphone Xiaomi). Jurnal Manajemen Terapan dan Keuangan, 7(2), 127-137.

Dhewanto, W. dkk. (2014). Manajemen inovasi untuk usaha kecil &mikro. Bandung: Alfabeta

Hendro. (2011). Dasar-dasar kewirausahaan. Jakarta: Erlangga

Kotler, P. (2006). Manajemen pemasaran jilid 1 dan 2. Jakarta: Prentincehall Kotler, P., & Gary Amstrong, (2008). Prinsip-prinsip pemasaran, Jilid 1. Jakarta: Erlangga

Kotler, P., & Gary Amstrong. (2012). Prinsip-prinsip pemasaran. Edisi 13. Jilid Jakarta: Erlangga.

Kotler, P. & Kevin Lane Keller, (2008). Manajemen pemasaran, Jilid 1. Jakarta: Erlangga

Rahayu, A. & Anggraini, G., (2009). Pengaruh inovasi produk terhadap keputusan pembelian produk audio sony (survey pada konsumen di Toko aneka Irama Jalan ABC Bandung). Diunduh 23 Januari 2016

Setiadi, N. (2013). Perilaku konsumen:perspektif kontemporer pada motif, tujuan, dan keinginan konsumen. Jakarta: Kencana Prenada Media Group

Uliana, D., (2012). Pengaruh inovasi produk terhadap purchase intention (studi pada Starbucks VIA). Skripsi, Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia.

Downloads

Published

2018-12-30

How to Cite

Fansuri, F. (2018). PENGARUH INOVASI PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KAOS MEREK JAKOZ. Jurnal Dinamika Manajemen, 6(4), 179–184. https://doi.org/10.22437/jdm.v6i4.16830